ГДЗ по английскому языку 11 класс Билеты для проведения выпускного экзамена Тексты для чтения - текст 20-CHILDREN AND GARDENING

ГДЗ по английскому языку 11 класс  Билеты для проведения выпускного экзамена  Тексты для чтения - текст 20-CHILDREN AND GARDENING

Издательство: Аверсэв 2016

Тип: Материалы для подготовки к обязательному выпускному экзамену

Подробный решебник (ГДЗ) по Английскому языку за 11 (одиннадцатый) класс Билеты для проведения выпускного экзамена - готовый ответ Тексты для чтения - текст 20-CHILDREN AND GARDENING . Авторы учебника: . Издательство: Аверсэв 2016.

решебник / Тексты для чтения / текст 20-CHILDREN AND GARDENING


Тексты для экзамена по английскому языку для Беларуси Текст № 20 CHILDREN AND GARDENING

A lot of children these days have a dislike of vegetables and they often have little knowledge of where food comes from — either it's from a tin (metal box), a packet or a plastic bag. And this is why some schools have begun projects which help children understand more about nature and also get to like healthy, home-grown vegetables.

One school in Derbyshire in northern England was really proud of its project. The course lasted a total of six weeks. In this time, the children learned about growing vegetables and healthy living. They also learned how to make supports in wood for climbing plants like beans and peas. They helped to plant vegetables and take care of their vegetable gardens. It helped the children understand more about where food comes from and it also brought different people together. In another project in Wales schoolchildren grew their own vegetables without the use of dangerous chemicals and they learned about the problems caused by intensive farming. As a result, the children began eating a lot more fresh fruit and vegetables instead of crisps and chocolate. The head teacher says that this has contributed to the children's health and it has also resulted in less rubbish in the school playground.

In Scotland teachers have found that children's mathematical skills have become better as a result of learning to grow their own vegetables. The children measured the size of their vegetable garden and calculated the space that they needed to grow the optimum number of vegetables. They also used Maths to find out how much food they could grow on their plot of land. Then they compared their result with the actual amount of food that they grew. They also calculated the cost of producing each vegetable. The head teacher said that the children had enjoyed the project. They had learned about how Maths can be used in the real world. The projects were such a great success that some of them were shown on TV.

2. Why did the schools begin the projects connected with vegetables? Read aloud the extract which says about it.

3. What did the projects teach the children in England and Wales?

4. How did growing vegetables help the children to develop their mathematical skills and good habits?

Перевод текста №20 CHILDREN AND GARDENING

№20. Дети и садоводство ( занятие огородом )

В наши дни многие дети не любят овощи и часто мало знают, откуда нам поступает еда- или с консервных банок, пакетов, или пластиковых упаковок. Вот поэтому во многих школах стали заниматься проектом, который помогает, больше понимать природу также прививает любовь к здоровью, к выращенным дома овощам.

Одна школа в Дербыщайа на севере Англии по-настоящему гордились своим проектом. Целый курс длился, 6недель за это время дети узнали о выращивании овощей и о здоровой жизни. Они также узнали как помочь в лесах вьющимся растениям, такие как бобы и горох. Они помогали выращивать овощи и заботиться о овощном огороде. Это помогло больше детям понять, откуда приходит еда а также это объединило разных людей.

В другом проекте в Эльсе школьники выращивали, свои собственные овощи не используя опасные химикаты, и они узнали о проблемах вызванных интенсивным ведением огородам. В результате дети стали кушать намного больше свежих фруктов и овощей вместо чипсов и шоколада. Директор говорит, что это повлияло на здоровье детей и в результате стало меньше мусора на школьной площадке.

В Шотландии учителя открыли, что математические способности детей стали лучшее в результате того, что дети стали учиться выращивать свои собственные овощи. Дети измеряли размер овощного огорода, подсчитывали площадь, которая нужна им для выращивания оптимального количества овощей. Они также пользовались математикой, чтобы выяснить сколько продуктов они должны вырастить на своем участке. Затем они сравнивали свои результаты с настоящим количеством продуктов, которые они выращивали. Они также подсчитывали стоимость выращивание каждого овоща. Директор сказал, что дети наслаждались проектом. Они узнали, как математика может помочь в реальном мире.

Проекты имели такой огромный успех, что некоторые из них были показаны по телевизору.

1.This text is about upbrinning of children. Working in school gardens children learn more about nature and also get to like healthy, home-grown vegetables.And they learn about how Maths can be used in the real world.

Ответы на вопросы к тексту № 20 CHILDREN AND GARDENING

2.Because these days children dislike vegetables and they have little knowledge of where food comes from.(1 обзац)

3.In England children learned about growing vegetables and healthy living. In Wales children learned how to grow vegetables without the use of dangerous chemicals. As a result the children began eating a lot more fresh fruit and vegetables instead of crisps and chocolate.

4. The children measured the size of their garden and calculated the space that they needed to grow the optimum number of vegetables. They also used Maths to find out how much food they could grow on their plot of land.

Оцените решебник:

4.5/5
Количество оценивших 53