ГДЗ по английскому языку 11 класс Билеты для проведения выпускного экзамена Тексты для чтения - текст 9 -ARE WE SHOPAHOLICS?

Издательство: Аверсэв 2016
Тип: Материалы для подготовки к обязательному выпускному экзамену
Подробный решебник (ГДЗ) по Английскому языку за 11 (одиннадцатый) класс Билеты для проведения выпускного экзамена - готовый ответ Тексты для чтения - текст 9 -ARE WE SHOPAHOLICS? . Авторы учебника: . Издательство: Аверсэв 2016.
ARE WE SHOPAHOLICS?
Ответы к выпускному экзамену по английскому языку для Беларуси
If you think you are not one of those people whose buying habits arc influenced by advertisements, you are most probably mistaken. The latest survey made by The Consumers'* Federation shows what effect modern advertising techniques have on customers.
150 people were asked to answer questions in a short questionnaire just as they were leaving a Tesco supermarket after finishing their shopping. Only 15 % of the people agree they buy things because they've seen them advertised. More than 50 % insist they do not even watch commercials on television. However, over three quarters had no problems matching the most popular perfume brands with their advertising slogans.
Most people do not realise that advertising aims not only at making them buy a certain brand. It's also all the techniques supermarkets use to make customers buy more than they have actually planned. The music, the smells, the arrangement of products, the reductions, all have one goal — to get as much money as possible out of our pockets. 94 % of the people taking part in the survey said they buy between one and five things more than is really necessary, each time they visit a supermarket.
How to avoid spending too much? Here are a few tips: first of all, always make a shopping list and follow it, no matter what special offers you come across. Secondly, never go shopping on an empty stomach — you'll buy tons of unnecessary food. If you really have to take children with you, agree in advance what one thing you'll buy them and don't change your mind later, when they get tired or excited. And, above all, limit the time spent in shops to an absolute minimum; don't treat shopping as a leisure-time activity. Do we have any chance in the battle against the powerful advertising machine? I doubt it. Most of us like spending time in supermarkets, even if we don't realise it. It's become one of our favourite pastimes, something like hunting combined with a family picnic.
2. What are the results of the survey carried out by the Consumers' Federation? Read aloud the extract which says about it.
3. Which methods are used to attract buyers to the shops?
4. What does the article recommend to do not to become a shopaholic?
Перевод текста № 9 ARE WE SHOPAHOLICS?
№9. Мы шопоголики
Если вы думаете, что вы не одни из тех людей, на чьи привычки все покупать влияет реклама, вы ошибаетесь. Последние исследование проведенные федерацией потребителей показывает какой эффект производит на потребителей современные способы рекламы.
150 человекам была предложена короткая анкета в то время когда они выходили после своих покупок из супермаркета Теско. Только 15% из опрошенных согласились, что они покупают вещи потому- что видели на них рекламу более 50% настаивают, что они даже не смотрят рекламу по телевизору. Однако, с выше 3:4 не было проблем подобрать самый популярный бренд в парфюм с рекламными слоугунами.
Большинство людей не понимают, что цель рекламы не только заставить их покупать определенный бренд. Также супермаркеты используют все способы, чтобы заставить потребителей больше чем они запланировали. Музыка, запахи, растоновка продуктов, скидки имеют- одну вещь. Получить как можно больше денег с наших карманов. 94% принимавших в опросе сказали, что они покупают от 1до 5 вещей больше чем в действительности необходимо, и это всегда, инфо они посещают супермаркет.
Как избежать слишком большой траты? Вот несколько пунктов: прежде всего, всегда составляйте список покупок и следуйте ему, не имеет значения, мимо каких особых предложений проходите. Во вторых, никогда не идите на голодный желудок- вы купите тонны ненужной еды. Если вам приходится брать с собой детей заранее обсудите, что вы купите для них только одну вещь и свое мнения позже не поменяете, когда они устанут. И более того ограничите время пребывания в магазине до абсолютного минимума; не относитесь к шопингу как проведению свободного времени. Есть ли у нас какой либо шанс к битве против мощной рекламной машины? Я сомневаюсь.
Большинство из нас любят проводить время в супермаркетах, даже если мы этого не понимаем. Это становится одним из самых любимых время провождений, что-то вроде охота современная с семейным пикником.
Ответы на вопросы к тексту № 9 ARE WE SHOPAHOLICS?
1)This text is about shopping. Most of people are shopping, like spending time in supermarkets and they spend a lot of time there and money. This text gives us a few tips how to avoid spending too much.
2) 150 people were asked to answer questions in a short questionnaire just as they were leaving a Tesco supermarket after finishing their shopping. Only 15 % of the people agree they buy things because they've seen them advertised. More than 50 % insist they do not even watch commercials on television. However, over three quarters had no problems matching the most popular perfume brands with their advertising slogans.
3) The music, the smells, the arrangement of products, the reductions.
4)To make a shopping list, never go shopping on an empty stomach; to limit the time spent in shops to an absolute minimum; not to treat shopping as a leisure time activity.
Другие номера из решебника